Hoe kan ik ruilen of retourneren?
Bij Loçhe vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop, als dat niet het geval is helpen wij u hier graag mee. Het ruilen of retourneren van uw bestelling is dan ook geen enkel probleem mits de items nieuw en ongebruikt zijn. Retourzendingen die beschadigd, vervuild of incompleet zijn worden Niet aanvaard. Vanaf het moment dat u uw bestelling ontvangt heeft u 14 dagen bedenktijd. Bij deelleveringen gaat deze bedenktijd in zodra u het laatste artikel uit uw bestelling heeft ontvangen dit geldt ook voor Sale items.
Wilt u uw sneakers retour sturen klikt u dan hier om naar ons retourportaal te gaan. Wilt u uw sneakers ruilen voor een andere maat of ander exemplaar? dan verzoeken wij u voor een goede afhandeling eerst een mail te sturen naar Info@Loche.nl
Stuur de artikelen die u retour wenst te sturen op eigen kosten via PostNL, DHL of een postbedrijf naar eigen keuze.
Let op: retourzendingen zijn voor eigen rekening.
Zorg er voor dat uw retourzending in ongeschonden staat is. De retourzending moet uiteraard worden voorzien van de onbeschadigde originele verpakking, kaartjes, veters, stofzak en/of etiketten.
Zorg dat u de volgende stappen in orde heeft om uw retour pakket succesvol terug te sturen.
- Zorg dat u de artikelen veilig en compleet inpakt zoals geleverd.
- Zorg dat je, je pakket hier aanmeld bij PostNL, DHL of eigen gekozen postorderbedrijf. hier ontvang u een retour sticker die over het oude adreslabel moet.
- Lever uw pakket in bij een service punt van de naar uw gekozen postorderbedrijf. Met uw Track en trace kunt u de zending volgen.
Bij het passen van uw schoenen om te beoordelen of de maat en/of pasvorm goed zit dient u dit op een zachte ondergrond te doen, dit om beschadiging te voorkomen totdat u er zeker van bent dat u de schoenen wilt houden. Schoenen moeten compleet en in perfecte staat zijn, ook moeten zij voorzien zijn van de ontwerp verpakking, authenticiteit kaarten en stof tassen. Items die incompleet, gedragen of beschadigd geretourneerd bij ons aankomen worden niet aanvaard en worden direct teruggestuurd naar de klant.
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg zijn van het gebruik van de artikelen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen. Indien wij constateren dat de artikelen zijn gedragen dan kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen.
Na ontvangst van je retourzending handelen wij het zo snel mogelijk af namelijk binnen 7 dagen. Loçhe streeft ernaar om het volledige aankoopbedrag na afhandeling binnen 3 werkdagen terug te storten via dezelfde betaalmethode als die u hebt gebruikt tijdens het plaatsen van je bestelling. Het kan voorkomen dat wij toch nog extra betaal gegevens van u nodig hebben voor een correcte afhandeling.
Lees meer over ons retour beleid in onze Algemene Retour Voorwaarden.
Bij een klacht kijken wij altijd naar de wettelijke garantie die van toepassing is op de klacht die u heeft ingediend. Dit wil zeggen dat het artikel datgene moet doen wat je in alle redelijkheid mag verwachten van het artikel. Daarnaast heeft u alleen recht op garantie bij een gegronde klacht.
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
Is uw klacht gegrond, dan vergoeden wij alle kosten binnen de garantietermijn. Naast de (fabrieks)garanties gelden onverminderd de rechten die je hebt als consument op basis van de wet. Ook na afloop van het (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. U en ook wij verwachten dat een artikel na een bepaalde periode bij normaal gebruik/onderhoud nog goed is. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. via ons klantenservice.
Teruggave Verzendkosten
Als u verzendkosten heeft betaald, krijg je deze in de volgende gevallen terug:
- Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
- U herroept uw order. In lijn met de wettelijke verplichting betaalt Loçhe altijd zo snel mogelijk terug (zie hieronder voor de indicatie), maar altijd uiterlijk binnen 7 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw order. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u twee opties:
- U kunt het pakket op eigen kosten retour zenden via een postbedrijf naar keuze. De creditering van de artikelen en bezorg kosten vindt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending plaats via de betaalmethode van aankoop (let op: de retour kosten zijn voor eigen rekening). U dient het verzendbewijs te bewaren totdat het gehele aankoopbedrag is teruggestort.
- Loçhe biedt als extra service, zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, krijg u een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van de volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het verzendbewijs te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.